[Lyon-hackerspace] Statuts et réglement du LOG

robertbiloute at free.fr robertbiloute at free.fr
Mon Jul 25 18:22:34 CEST 2011

sinon ya des modules pas mal sous drupal

http://drupal.org/project/decisions

"Variable voting algorithms: Basic polls, Approval Voting, Borda Count, Condorcet (new!), and Instant-Runoff Voting. It's easy to add more algorithms through a well defined API.
Vote management: view each user's vote, delete all votes, or restrict the poll to a list of users.
Time management: schedule when to open or close the poll, and choose when to show results.
Quorum: requiring X number or percentage of voters for a decision to be valid.
Electoral lists: allows you to restrict the voting to a role and disallow "packing the vote" (new users do not get to vote if they register after the beginning of the vote period).
i18n: translated into 2 languages in addition to english (french and german) other contributions welcome!"

http://drupal.org/project/democracy_forum

Je les ai un peu pratiqué, c'est pas mal. En fait c'était une de mes idées de projet pour le LOL, un peu à la: http://www.demexp.org/dokuwiki/start
Mon vieux fond anar est curieux de voir si internet pourrait permettre "l'ordre sans le pouvoir"...