[Lyon-hackerspace] WiFi booster

mirsal mirsal at mirsal.fr
Jeu 1 Déc 20:45:12 CET 2011

oyo :)

On Mon, 2011-11-28 at 22:43 +0100, fabien garcia wrote:
> en faite c'est avec iwconfig :
>    txpower
>               For cards supporting multiple transmit powers, sets the transmit
>               power in dBm. If W is the power in Watt, the power in dBm is P =
>               30 + 10.log(W).  If the value is postfixed by  mW,  it  will  be
>               automatically converted to dBm.
>               In  addition,  on and off enable and disable the radio, and auto
>               and fixed enable and disable power control  (if  those  features
>               are available).
>               Examples :
>                    iwconfig eth0 txpower 15
>                    iwconfig eth0 txpower 30mW
> [...]

Pas du tout, ça ne risque rien.

Si ta carte supporte une puissance supérieure à la législation
française, change de regulatory domain avant, avec:

# iw reg set <CODE ISO DU PAYS>

(la découverte du regulatory domain qui-va-bien est laissée comme un
exercice au lecteur xD [Indice: Use the source])

à bienôt !

--
mirsal